Et lite opp-pussingsobjekt

Var på desperat jakt etter en lampeskjerm her for en tid siden. Jeg endte opp med å kjøpe en kjempestygg en på loppemarked med et håp om å finne et fint stoff jeg kunne trekke den om med. Her er lampeskjermen da jeg kjøpte den, og jeg kan jo forstå hvorfor noen ga den til et loppemarked..

Stygg lampeskjermJeg valgte å trekke skjermen om med et stoff som heter Carmen og som er kjøpt på Åhlens for en tid tilbake. Slik ble skjermen seende ut etter at den ble trukket om. Den ble ganske mye bedre om jeg skal få si det selv!

IMG_3563Lampefoten har bestefaren min laget, så selv om jeg har litt lyst å male den hvit så skal den få være trefarget en stund til…

Det skal legges til at ikke lenge etter at jeg endelig hadde fått en fornuftig skjerm på lampa så «stakk» jeg en tur innom ikea og fant disse håndblåste glasslampene som jeg falt helt for. Så nå har den «gamle» opp-pussa lampa blitt erstattet/forvist til et annet rom.

Smart bordlampeDet vises ikke så godt på bildet, men lampa er i frostet glass med mønster av grener i klart glass. Lampa heter Smärt.

I samme slengen kjøpte jeg et par Knubbig-lamper i «samme» stil som skal få stå i vinduskarmene i spisestua.

knubbig

1 kommentar »

  1. Victoria Said:

    Ojojoj! To innlegg som æ har gått «glipp» av! Bei kjempefint me det nye stoffet og de IKEA-lampen va såååååååååå fin!!


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Legg igjen en kommentar

