Et restegarnsprosjekt

Da er jeg ferdig med et prosjekt som jeg har holdt på med en god stund. Det har til tider måtte vike til fordel for andre prosjekter, men nå i jula ble det tatt fram og gjort ferdig. Tenkte egentlig å «bare» lage en turgenser i ull av restegarn som jeg hadde liggende. Garnet som er brukt er i hovedsak alpaca og genseren er myk og god.

Det meste av mønsteret er egenkomponert men hjertene er hentet fra mønster til en strikket julestrømpe. Den nederste delen av bolen og armene er strikket i ribbestrikk noe som gjør genseren veldig romslig uten at den blir posete.
Genseren ble gitt i gave til bestemor. Hun ble kjempefornøyd og har brukt den mye. Det er jo kjempegodt å høre når man har laget den selv:-)

Nå er det så mange som synes genserne mine er så fine at jeg vurderer å starte julegaveproduksjonen nå slik at jeg får strikket noen flere plagg i voksen størrelse før neste jul.

8 kommentarer »

  1. Victoria Said:

    Åh, førr en fin genser!!!
    Du e såååååå flenk altså!

  2. Guro Said:

    Hmm…..fikk en veldig «kjent»-følelse av å lese i bloggen din! Har du noensinne fortalt at du har blogg? Er det en sånn «hemmelig»-blogg, som du ikke vil at andre skal vite om, eller kan jeg linke til deg?
    Hehe, hadde vært flaut nå hvis du ikke er den jeg tror du er ;O)
    Kjempfin genser du har strikket!

  3. kosogkaos Said:

    Neida, det er ikke en hemmelig-blogg. Har bare ikke markedsført den så mye. Bare link i vei du:-)

  4. Lissie Said:

    Nydelig genser! Den så kjempedeilig og myk ut!
    Ha en god dag ! 🙂

  5. Mari-Ann Said:

    Kjempefin genser, liker spesielt godt hvordan armene er strikket på bolingen. Dette skulle jeg virkelig ønske at jeg kunne 🙂
    Mari-Ann

    • Veronika Said:

      Takk takk!
      Det er ikke så vanskelig. Husker ikke tallene i detalj, men man setter armer og bol på samme pinne som med raglanfelling, men istedenfor å felle i skjøtene fordeler man det hele veien rundt. Jeg fikk inspirasjon fra mønsteret til rundstrikket mariusgenser.
      -Veronika

  6. Susen Said:

    Nydelig genser, kan jeg spør om jeg kan få låne mønsteret til hjertene? Skal strikke en vest til jenta mi og tror di hadde vært nydelige på. Og lurer på om jeg eventuelt etter på kan legge bilde av sluttproduktet mitt på fb med en eventuelt link eller navnet ditt?

    • Veronika Said:

      Hei så hyggelig!
      Klart du kan låne mønster. Jeg får ikke lastet opp bilder til mobilappen her, men har sendt deg en mail:)
      -V


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Legg igjen en kommentar

