«Egenkomponert» hepalotlå-genser.

En ny genser til junior. Denne er strikket med inspirasjon fra bestefartrøya, men med noen endringer. Jeg har blant annet brukt maskeantallet til str 2 år, men stikket genseren til 4 år. Halsen er endret slik at den bare har en liten åpning oppe i ribbekanten, og alle maskene på ermene er økt med en gang etter rillene slik at armene skulle være vide og det dermed skulle være enklere å dra ned gensere under som seg hør og bør krøller seg oppover armen.
Hepalotlo-genser
Genseren er strikket i babyull fra Australia. Det er ikke veldig mykt, men jeg liker fargene veldig godt.
Helikoptermønsteret har jeg tegnet av et trykt mønster på en annen genser ved hjelp av blåpapir og ruteark. Det er første gang jeg prøver meg på det, og synes det ble veldig bra! (Det ligner på originalen.) Skulle selvfølgelig ha hatt et bilde av originalen, men den genseren ligger for tiden som skiftegenser i barnehagen, men kanskje det kommer senere.

Junior ville ha på seg genseren med en gang han fikk se den, og jeg fikk ikke tatt bilde av den før den hadde fått et par kledelige appelsinflekker. Men det får man kanskje ta som et kompliment!?! Genseren har forøvring fått navnet hepalotlå-genser etter 2-åringens ord for helikopter.

1 kommentar »

  1. Guro Said:

    Så utrolig fin den ble!
    Hepalotlå-genser synes jeg er et riktig bra navn Ü
    Du er skikkelig flink å improvisere med strikking.


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Legg igjen en kommentar

