Hel dress med Marius-mønster

Har alltid syntes at de små dressene med Marius-mønster var så søte så jeg prøvde meg på å lage en! Siden jeg plutselig fant det ut og ikke hadde «tid» til å finne mønster, brukte jeg mønster til en annen dress med voksent Marius-mønster som er litt forminsket. Det ble ikke så aller verst men den har litt forbedringspotensiale. Jeg synes de fleste mønster på slike dresser (og bukser forsåvidt) er for lange i bein og armen i forholdt til ryggen, det er også tilfellet her. Den passer nesten til minsten i ryggen mens armene og beina er altfor lange. Det skal legges til at armene ble litt lengre enn planlagt da det var vanskelig å vite akkurat hvor lang mønsterbiten ble.  Men det gjør egentlig ikke så mye, for da kan jeg trekke dressen godt over bein og armen slik at han ikke blir kald. Han er jo fortsatt så liten at det ikke gjør noe, og veldig kjekt når han ligger i sjalet hvor votter og sokker ofte blir dradd av.

Hel dress med Marius-mønster

Grønn Marius-genserLitt utradisjonelle farger på denne dressen, men jeg hadde mye grønn babyull liggende så da ble det slik. Mønsteret er strikket i lys blå.

1 kommentar »

  1. STILIG!! 🙂
    Du er så flink!

    Klemmer


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Legg igjen en kommentar

